Saturday 12 January 2013

video game tape zaman dahulu

Posted by sunshine | 12:45 Categories:






hi semua korang masih ingat tak video game tape ni ?? menjadi kegilaan ramai masa tahun 90an .. seingat kita masih baru berumur beberapa tahun , beria2 nangis nak game tape ni untuk hadiah harijadi hahaha .. kerana ia sebuah permainan video yang pertama yang unik dan seronok dlm zaman yang tk berapa nak canggih :p. haha tapi sekarang videogame tape ni dah hampir pupus kerana era zaman dah berubah menjadi lebih canggih mcm sekarang ni semua ada xbox wii semua dah 3d game or dia orang pergi dekat cybercafe main game online dan mcm2 lagi ..

ok kita berbalik semula pada gametape. dalam satu tape game tersebut ader pelbagai pilihan game , yang kita punya ader game  advanture island ,mario dan pacman ...


haha video yang diatas tuh game advanture island .. jalan citer game ni adalah seorang lelaki muda bernama  yang bernama higgin menjalan kan misi tuk mencari teman wanitanya tina yang telah diculik oleh raja quiller.
higgin mesti merentasi pelbagai halangan dari stage 1 sampai peringkat 32 dan setiap stage dihujung misi akan berlawan mini boss sampai lah stage terakhir berlawan big boss dan klu anda menang dapat la selamat kan teman wanitanya itu ...


yang ini pula video game play super mario bros .. seorang tukang paip montel dari italy yang tinggal dalam kerajaan cendawan, dia selalu menyelamatkan tuan puteri peach dari penyu yang jahat dan mario mengambil pelbagai langkah untuk menghentikan rancangan si penyu jahat dan kononnya hendak mengambil alih kerajaan cendawan.  Mario juga mempunyai musuh dan pesaing lain, termasuk Donkey Kong dan Wario.
kita masih ingat lagi masa arwah nenek kita ade dia akan main game ni tiap hari haha....


dan game pilihan kita yang terakhir iaitu game pacman ..klu game ni agak senang pasti ramai yang dah tahu memandangkan kita dah berada di tahun 2013 game pacman ni dah tersebar luas so untuk tahu sejarah dia lebih lanjut pergi kat SINI !!!!


  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
Blogger Wordpress Gadgets